maandag 23 juni 2014

Zoals klei...(2 vervolg)- Gezinsmoment

We hebben nog steeds de kralenketting voor ons liggen. Vaak laat ik een werkstuk langere tijd liggen om onszelf nog te herinneren aan wat we mochten leren. Vaak komen er dan nog meer dingen naar boven.

Een kraal is alleen bruikbaar in een ketting als er een gaatje in zit. Dat gaatje moet groot genoeg zijn voor het draad. Alleen de maker van de kraal kan ervoor zorgen dat er een draad doorheen kan. Die Maker is de Heere God. Hij heeft Jezus naar de aarde gestuurd om alles wat niet bruikbaar is, alle fouten weg te halen. Hij maakt een gat in de kraal. Dat kan Jezus omdat Hij tot zonde is gemaakt. Hij heeft onze zonden op zich genomen en verwijderd. Zo verwijderd Hij ook alles bij ons wat Gods Woord in de weg zit. Zodat we bruikbaar zijn in de ketting.We mogen aan God vragen of Hij aan wil wijzen wat niet is tot Zijn eer. Hij vergeeft! Hijzelf baande een weg. En ik hoef niet m'n best te doen om een gat in de kraal te laten komen. Dat doet Mijn Maker! Dank U wel!

Heer ga uw gang, breek mij maar en neem
Gij zijt de Maker, k ben slechts het leem
Maak mij en vat, geheel naar uw wil
houd door gena mij rustig en stil

Heer ga Uw gang, doorzoek en beproef
of er nog iets is, waar ik U mee bedroef
Was door Uw bloed van alles mij rein
witter dan sneeuw Heer',wil 'k voor U zijn

Heer ga Uw gang, k buig mij voor U neer
ik ben de dienstknecht, Gij zijt de Heer
Maak zo mijn leven, dat het slechts zij
Niet ik, maar Christus leeft nu in mij

Heer, ga Uw gang, behoud toch Uw werk
zegen Uw dienaars in zending en kerk
Kom met Uw Geest, o Heer', 't is de tijd,
dat voor Uw komst Uw volk wordt bereid






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je m'n blog hebt gelezen! Je reactie is van harte welkom!