maandag 30 juni 2014

Zoals klei...(4b)/veelkleurig, verschillend...- gezinsmoment

Pas liet God me 1 Korinthe 12 zien. Ik was al een poosje in verwarring hoe alles soms kan gaan in een gemeente. Wat een bemoediging om dan dat hoofdstuk te lezen. Gemeente-zijn en verschillend zijn mag en is de bedoeling.

Ook onze oudste dochter die op het voortgezet onderwijs zit, merkt het verschil op in geloofsopvattingen. Soms lijkt het net of ze een andere God dienen. Wat nodig om dan samen bemoedigd te worden vanuit de Bijbel. God kneedt een ieder op Zijn manier. En als we toch echt dingen zien die niet goed zijn, wijst de Bijbel ons daarin ook de weg. Bid dan net als Stefanus om vergeving voor de fouten die een ander maakt. Dat is ook een GAVE om dat te kunnen doen.

Na pinksteren is het zo bijzonder om te zien dat God zijn gemeente bouwt, dwars door vervolging heen. En Hij geeft de gaven van de Geest. Die zijn niet te koop, Handelingen 8:18.

Op kaartjes had ik de verschillende gaven geschreven die de Geest geeft, uit 1 Korinthe 12. Ik GAF iedereen van de kaartjes. Deze GAVEN geef ik aan jou en deze aan jou en deze voor jou. Iedereen had weer wat anders op de kaartjes. Straks lees ik het bijbelgedeelte en als jouw GAVE aan de beurt is mag je die op de plattegrond leggen.



Ik las het bijbelgedeelte en elke keer mochten ze hun GAVE neerleggen. Allemaal verschillend, maar samen vormen ze een huis, een gemeente, een gezin. Elk steentje is daarvoor nodig. De een om te leren, de ander om te bidden, de ander om te helpen, enz... Zo bouwt God Zijn gemeente!





Wat is het heerlijk om zo samen te komen als gemeente. 




2 opmerkingen:

  1. Dank je wel voor deze mooie blog over geloofsmomenten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Arlinde,

      Leuk dat je reageert op mijn blog en meegeniet van onze geloofsmomenten.
      Heb ik gelijk jouw blog ook gevonden. Kom ik ook eens een keertje op "bezoek".
      Groetjes!

      Verwijderen

Leuk dat je m'n blog hebt gelezen! Je reactie is van harte welkom!