maandag 23 juni 2014

Zoals klei...(2)- Gezinsmoment

Wat kan je veel met klei! Je kan er een kaarsenstandaard van maken ( deden we de vorige keer) , je kan er kralen van maken in allerlei vormen. Allemaal zijn ze uniek. En verbonden met elkaar vormen ze een ketting.

Ik had voor alle drie de kids er een klaar gelegd. En ook een sateprikker. De dagtekst van dagelijks woord
1 Timotheus 4:4-5 had ik erbij gelegd en nog een verhaal wat ik gevonden in het boekje Leven met GOD van A-Z voor ouders.

Ik las de tekst voor. Alles wat God geschapen heeft is goed. ALLES. Jij,  ik, alle mensen om ons heen. Hoe kan dat? In vers 5 staat: Het wordt geheiligd door het Woord en door het gebed.

Sommige dingen kunnen ons enorm beschadigen en pijn doen. We maken dat allemaal wel eens mee. Een vriendje dat je vals beschuldigd, onderlinge onenigheid/ruzie, een misverstand, zonden die we doen. Het beschadigt ons en doet ons pijn. Ik gaf een kras met de prikker op de klei. We voelden even aan de prikker. Dat doet pijn.

Dan lees ik het verhaal voor van een koning die een kostbare diamant bezat. Maar de diamant was beschadigd en er zat een grote kras op. Hij had al verschillende experts laten komen om te
vragen of ze de beschadiging weg konden nemen. Maar dan moest er een stuk van de diamant afgeslepen worden en zou de diamant minder zwaar zijn en in kostbaarheid verminderen. Dat wilde de koning niet. Toen kwam er een expert die zei dat hij t wel aan durfde en dat de diamant niet in waarde zou verminderen. De koning vond t de moeite waard om het te proberen. Toen de diamant terug kwam was er niets meer te zien van de kras. Op de plaats van de kras zat nu een mooie bloem. Zo doet Jezus ook met onze krassen. Als we het aan hem geven, maakt Hij er iets moois van! En dat doet soms pijn. Maar we blijven wel kostbaar!

We maken van het krasje een mooie versiering en danken God dat Hij dat ook doet met onze krasjes!
Samen zingen we het lied: Zoals klei...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je m'n blog hebt gelezen! Je reactie is van harte welkom!