zaterdag 21 juni 2014

Vaders liefdesbrief

Vaders liefdesbrief..
Ken je Vadersliefdesbrief al? Als je t Google't vind je hem. Met hele mooie bijbelteksten laat God zien dat Hij van je houdt. Met de kids dachten we na over het stukje dat Jezus aan Petrus vraagt: Heb je Mij lief?
Ik las eerst de brief voor. Toen vertelde ik samen met de kids het verhaal van Jezus en Petrus bij het meer. Toen kwam de vraag aan Petrus: Simon, heb je Mij lief?
Bij de doop is joúw naam ook genoemd. Samen met de naam van God. Wat zeg jij als God aan joú de vraag stelt? Wat zei Petrus? We stelden de vraag 3 keer. Net zoals in het verhaal.
Waarom zei Petrus bij de derde keer: U weet alle dingen? Omdat hij wist dat hij fout was geweest. Hij had Jezus verloochent. Was dat een reden voor Jezus om Hem niet meer lief te hebben? Nee! Hij houdt van ons, ook als we de fout in zijn gegaan! Ook dan noemt Hij je naam en vraagt: Heb je mij lief?
Hij had ons lief, zelfs toen wij nog zondaars waren! Heerlijk om daar weer even bij stil te staan!
Dank U mijn Vader voor al Uw genade! (Sela)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je m'n blog hebt gelezen! Je reactie is van harte welkom!