maandag 23 november 2015

Kado'tjestijd (3): Ontvangen en weggeven?

God geeft ons zoveel. We zijn al een heel eind in ons " dankbaarheidsschrift ". Het staat vol met dankpunten.

Een poosje terug hebben we de kast van een van de kids uitgezocht. Wat hebben we veel. Te veel. En sommige dingen hebben we dubbel. Andere dingen gebruiken we niet meer. We maakten een keus. Weggeven of naar de rommelmarkt of zelf houden.

God geeft ons zoveel uit Zijn overvloed. Deze tekst hebben de kids al eens geleerd en wat is het fijn om daar weer even naar terug te kijken.

Maar mijn God zal u, overeenkomstig Zijn Rijkdom,  voorzien in alles wat u nodig hebt, in heerlijkheid, door Christus Jezus... 

Wij hebben ook rijkdom. Kunnen wij het weggeven?  Soms is dat best moeilijk. Ook daar mogen we God om vragen. Een prachtig lied wat we samen zingen :

Jezus, open mijn oren
Leer mij Uw stem te verstaan
leer mij uw woorden te horen
Te weten waar ik moet gaan
Om Uw licht te verspreiden
Uw naam te belijden
Leer mij uw stem te verstaan

Jezus, open mijn ogen
Leer mij de mensen te zien
Zoals U ze ziet uit de hoge
U bent de Heer die ik dien
Om Uw liefde te geven
Aan wie met mij leven
Leer mij de mensen te zien

Jezus, ik open mijn handen
Leer mij een zegen te zijn
Maak mij een hulp voor de anderen
Die leven met honger en pijn
Om aan wie U niet kennen
Genezing te brengen
Leer mij een zegen te zijn


Als we dan kijken naar het verlanglijstje van iemand uit Oost-Europa. Zou jij dan wat willen geven vanuit jouw overvloed? Ze gaan er over nadenken. Ik wil ze niet dwingen tot iets. Wel erg benieuwd wat ze gaan doen...

1 opmerking:

Leuk dat je m'n blog hebt gelezen! Je reactie is van harte welkom!