maandag 23 november 2015

Kado'tjestijd (2): Verlanglijstjes...

Het is hier verlanglijstjestijd. En in de kerk ging het ook over verlangens. Verkeerde verlangens of begeerten, nav het tiende gebod.

Welke verlangens hebben wij? We schreven ze op.
Welke verlangens hebben wij naar God toe? We schreven ze op.
Dan bekijken we nog een verlanglijstje van iemand uit Oost-Europa van de Dorcas voedselactie . Wat staat daar op?

In de Bijbel staat ook een verlanglijstje van iemand. Psalm 42 lezen we. Hij verlangt naar God. God kan zijn verlangen vervullen. Deze verlangens mogen we in gebed brengen bij onze Heere God.

"... laat uw verlangens in alles, door bidden en smeken, met dankzegging bekend worden bij God." (Filippenzen 4:6)

We gaan kijken wat God gaat doen met onze verlangens! Elke avond,  voor het slapen gaan bekijken we het verlanglijstje met dingen Die God ons kan geven. En we bidden en danken voor deze verlangens.

Als een hert dat verlangt naar water,
zo verlangt mijn ziel naar U.
U alleen kunt mijn hart vervullen,
mijn aanbidding is voor U.
U alleen bent mijn Kracht, mijn Schild.
Aan U alleen geef ik mij geheel.
U alleen kunt mijn hart vervullen,
mijn aanbidding is voor U.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je m'n blog hebt gelezen! Je reactie is van harte welkom!