zondag 1 november 2015

Kastanjes en danken en de maandtekst!

Nieuwe maand. November! In deze maand valt ook de dankdag. We willen er graag en dankbaarheidsmaand van maken.

We starten met kastanjes. Van een vriendin kreeg ik er een heleboel.(Super zulke vrienden!) Ik begon op te schrijven op de kastanje waar ik dankbaar voor was. En de kids vulden het aan. De kastanjes leggen we bij de windlichtjes. Deze windlichten hebben we een keer gepimpt met de kleuren van de tabernakel. Een beeld van onze dank bij God brengen!




De maandtekst van de school, die we ook samen thuis leren is:

Al ging ik ook door een dal vol schaduw van de dood, ik zou geen kwaad vrezen, want U bent met mij; Uw stok en Uw staf, die vertroosten mij.
Psalm 23 :4

Deze psalm is door David geschreven. Een herderspsalm. Hij wist als geen ander van gevaren. En toch had hij een reden om te danken. Weten jullie welke? God is erbij. Ik schrijf het op een kastanje. David wist dat en ook wij mogen dat weten! Ook als het donker is! 

Samen gaan we deze maand lezen over David. En daarbij stellen we de vraag: Waar kunnen we God voor danken in ons leven,  maar ook in wat we in het leven van David zien. 

Er waren vandaag nog meer momenten van dank. Toen we uit de kerk kwamen vroegen we aan de kids of er nog een reden was om te danken. De een zei: Dankbaar voor de nieuwe ouderling die zo op toon las. De ander: Dat God de Winnaar is!

Oei... Ik denk dat we kastanjes te weinig hebben voor de maand november. ( misschien m'n vriendin nog even lief aankijken,  want de meeste kastanjes zijn nu wel weg in het bos)

Of... En ja, dat doe ik: een schrift neerleggen en ons eigen " Duizendmaal dank "boek maken! Ik schrijf er nummers voor en we gaan kijken hoe ver we komen. Bij elke 10 een leuke DIY op de voorkant plakken! (Heb er helemaal zin in!!!)



Nog een prachtig danklied :

Tienduizend redenen tot dankbaarheid!


Wees dankbaar voor Wie God is voor jou!



2 opmerkingen:

  1. Echt heel fijn om te lezen. Dankbaarheidsschrift is een mooi idee en dat van die kastanjes ook. Prachtig lied is dat: zowel in onze taal als in het Engels.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Het doet ons gezin ook supergoed om daar bewust mee bezig te zijn! En nu ze het lied gehoord hebben van 10.00 redenen willen ze zelfs tot 10.000 gaan...

      Verwijderen

Leuk dat je m'n blog hebt gelezen! Je reactie is van harte welkom!