donderdag 3 december 2015

Liebsteraward...

Liebster-Award1


Amanda van Thuisgeloven nomineerde Geloven in huis ( onze namen lijken op elkaar) voor de liebsteraward. Zij stelde mij 11 persoonlijke vragen die ik mag beantwoorden. Daarna mag ik een andere (beginnende) blogger nomineren om zelf ook elf vragen te beantwoorden.

1) Waarom ben je begonnen met bloggen?
Ik was begonnen met onze gezinsmomenten te delen in de Facebook- groep van Ilse, Family Nights. Toen Ilse voorstelde om gastblogger op haar blog te worden,  vond ik dat erg leuk. Zo leuk dat ik zelf ben begonnen met bloggen. 
2) Wat hoop je je lezers mee te geven met jouw blog?
Dat God heel dichtbij wil zijn in onze gezinnen. 
3) Heb je wel eens een vervelende reactie gehad?
Eerlijk gezegd niet. Misschien meer een extra tip,  maar we kunnen leren van elkaar.
4) Over welke onderwerpen gaan de blogs die je graag leest? Geloofsopvoeding,  gezinsmomenten,  vrouw zijn,  huwelijk,  gezinsleven en wat ik nu ook interessant vind is snailmail. 
5) Wat vind je het leukst aan bloggen?
Even terug genieten wat God ons samen leerde. Of even bewust nadenken wat God ons gaf. 
6) Welke tip zou je iemand willen geven die net begint met bloggen?
Begin gewoon en geniet van het schrijven! 
7) Welke tekst uit de Bijbel is je lievelingstekst of welke tekst spreekt je heel erg aan?
Al verschillende keren is deze tekst uit Filippenzen zo waar geworden. Echte vrede is alleen te vinden bij God! En het zijn zulke praktische en duidelijke tips.
4 Verblijdt u in den Heere te allen tijd; wederom zeg ik: Verblijdt u.
5 Uw bescheidenheid zij allen mensen bekend. De Heere is nabij.
6 Weest in geen ding bezorgd; maar laat uw begeerten in alles, door bidden en smeken, met dankzegging bekend worden bij God;
7 En de vrede Gods, die alle verstand te boven gaat, zal uw harten en uw zinnen bewaren in Christus Jezus.
8 Voorts, broeders, al wat waarachtig is, al wat eerlijk is, al wat rechtvaardig is, al wat rein is, al wat liefelijk is, al wat wel luidt, zo er enige deugd is, en zo er enige lof is, bedenkt datzelve;
9 Hetgeen gij ook geleerd, en ontvangen, en gehoord, en in mij gezien hebt, doet dat; en de God des vredes zal met u zijn.
8) Wie is de Heere Jezus voor jou?
Hij is degene die Zijn Handen uitbreidt naar mij. En soms ben ik iemand die niet echt in Zijn Handen wil zijn,  maar Hij blijft ze uitbreiden! (Jesaja 65:2) En dat vind ik zo bijzonder! 
9) Wat zou je graag willen veranderen in de wereld om je heen? 
Dat we samen God beter mogen leren kennen en daaruit leven. 
10) Wat is jouw gebed voor je gezin?
Bijna elke dag: God laat me zien,  wat ik vandaag over U mag laten zien aan mijn gezin en helpt U me daarbij. Helpt U ons om naar U te luisteren. Leidt ons allen op de weg,  waar we ook gaan. En dank U dat U ons ziet, vergeeft,  leidt en helpt. 
11) Welke persoonlijke boodschap wil je de lezers van je blog graag meegeven?
 God wil heel dichtbij ons zijn. Zoek Hem in de Bijbel en laat t
echt tot je doordringen of misschien beter gezegd: gun de Heilige Geest de tijd om Zijn Woorden tot je door te laten dringen.

Ik nomineer een andere Elszij blogt op Gezinsmomenten. Ik lees altijd graag met haar mee. Ze blogt over hun gezinsmomenten en deelt soms ook creatieve ideeën om te doen met de kids. Haar kinderen zijn ook al wat ouder en nemen ook al zelf initiatief voor een gezinsmoment. Ik vind t gaaf dat ze dat deelt . Bemoedigend om zo te zien dat je ook met oudere kids mooie momenten kan hebben! En als ik dan een gelegenheid krijg om haar beter te leren kennen... 

Deze vragen wil ik haar graag stellen:

1) Waarom ben je begonnen met bloggen?
2) Wat hoop je je lezers mee te geven met jouw blog?
3) Wat was je mooiste reactie die je hebt gehad op je blog?
4) Over welke onderwerpen gaan de blogs die je zelf graag leest?
5) Wat vind je het leukst aan bloggen?
6) Welk lied is favoriet in jullie gezin? 
7) Welke tekst uit de Bijbel is je lievelingstekst of welke tekst spreekt je heel erg aan?
8) Wie is de Heere Jezus voor jou?
9) Wat zou je graag willen veranderen in de wereld om je heen?
10) Wat is jouw gebed voor je gezin?
11) Waar geniet je het meest van in jullie gezin? 

En Els,  jij mag weer iemand anders kiezen! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je m'n blog hebt gelezen! Je reactie is van harte welkom!