maandag 16 februari 2015

Gods liefde: Een brief en een tekening...




Leuk dat zoveel mensen van Valentijnsdag een dag of week maken waarbij we denken aan Gods liefde. Ook bij ons stond deze week liefde centraal.

We begonnen de week met het lezen van Vaders liefdesbrief. De liefde die Hij voor ons heeft! Heerlijk om te horen! Hij kent ons en onze verlangens. Ik vond het leuk om onze kids beter te leren kennen. Daarom mochten ze hun favoriete bijbelverhaal vertellen, zongen we hun lievelingslied, aten we hun lievelingseten...
Lief hebben betekent ook weten wat de ander fijn vindt!

Maar er zijn nog meer manieren om elkaar te laten weten dat je van elkaar houdt. Op tafel had ik mini- hartjessnoepjes neergezet. Elke keer als ze iets liefs deden mochten ze een snoepje pakken. Nou, dat stimuleert! Erg leuk om te zien.

Wat deden ze hun best om iets aardigs te zeggen, om te helpen ( en laat ik nu net 2 keer een glas omgooien... behulpzaam als wat kwamen ze met een doek aan om me te helpen...), de een schreef een kaartje, de ander kocht een kado'tje... Ze hebben allemaal erg goed nagedacht hoe ze t aan elkaar konden laten zien... En je ziet gelijk welke liefdestaal bij je kind hoort.

( Sorry... krijg m niet gedraaid...)


Die hartjes met die woordjes erop zijn ook zo leuk! Ik knipte hartjes uit papier en stempelde de ' liefdestalen' die we deze week aan elkaar lieten zien op de hartjes. Even door het lamineer-apparaat en je hebt prachtige kaartjes. Ik legde ze op tafel en we lazen het met elkaar. Noemden voorbeelden...En ik vertelde dat ik trots op hun was dat ze zo hun best deden! We maakten samen een bloemstukje. Ik had een hart gesneden van oase. Om de beurt mochten ze een " liefdesdaad" noemen die ze hadden gezien en een roos in het hart zetten. Het bloemstukje is een herinnering aan de liefde die wij elkaar gaven.



Weet je dat God ook zo z'n best doet om zijn liefde aan ons te laten zien? Ik keek zelf naar het filmpje Je bent waardevol.. Daarin zien we dat we zo belangrijk zijn voor God en dat Hij de natuur als tekening geeft aan ons. Hij maakte die prachtige tekening. Kijk eens naar buiten. De natuur, een prachtige tekening! We kunnen Zijn kado zien, horen, ruiken, voelen... We roken aan een lentebloem( hmmm, niet echt een heerlijk geurtje zo'n hyacint, maar smaken verschillen...) We keken naar de natuur en noemden allerlei dingen die we mooi vonden...



Wij ( m'n man en ik) kregen allebei een mok. Wat is het leuk om die mok te gebruiken. Elke keer denk ik  er weer aan dat we het kregen van onze dochter. Haar liefdestaal... De volgende dag vroeg ze of we hem al gebruikt hadden. En dat hadden we! 'n Grote mok, dus we hadden genoeg aan een mok koffie. Wat leuk om te zien dat ze daarvan geniet. Ik denk dat God er ook van geniet als wij genieten van Zijn kado, de schepping...



Hoe zou jij het vinden als je iets moois had gegeven en we zetten het in de kast? We doen er niets mee? Dat vind je dan echt jammer. Of we gebruiken het wel, maar zijn er niet zuinig mee? Dan ben je teleurgesteld. God doet zo zijn best om Zijn liefde aan ons te laten zien... Laten we genieten van Zijn kado!

God laat op nog meer manieren zien dat Hij van ons houdt. Daar gaan we de komende weken over na denken.





5 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je met de kinderen op zo'n positieve manier met de liefde bezig geweest bent! Leuk om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kreeg Vaders Liefdesbrief ooit van iemand in een heel erg moeilijke tijd. Het heeft me toen echt getroost!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je m'n blog hebt gelezen! Je reactie is van harte welkom!