maandag 9 februari 2015

Gezinsmomenten- 40 dagentijd

Binnenkort begint de 40-dagentijd. Een tijd om na te denken over het lijden en sterven van de Heere Jezus. Vorig jaar heb ik Gezinsmomenten gemaakt aan de hand van het boek " De 7 wonderen van het kruis" van Wilkin van der Kamp. Dit jaar wil ik weer precies hetzelfde doen. Herhaling is de beste leermeester. Vorig jaar ben ik begonnen met onze gezinsmomenten te delen via Facebook, dus nu kan ik terugkijken  en misschien pas ik het nog wel een beetje aan.

In de lijdenstijd heeft de Heere Jezus 7 keer gebloed. Ook de priester moest met de grote verzoendag 7 keer op de grond bloed sprenkelen. Bloed is niet echt zo ' n plezierig onderwerp voor kinderen. Maar het is wel goed om te beseffen wat Jezus heeft geleden. Dat Hij zoveel van ons hield! Kijk mee met wat we vorig jaar gedaan hebben. Misschien hebben jullie er ook iets aan. Excuses voor de lay-out. Heb het gekopieerd en geplakt vanuit Facebook en niet alle foto's zijn duidelijk over gekomen.

Drinkbeker
Om Jezus wil
Doornenkroon
Goede vrijdag
Opstandingskracht
Pasen

Voor jullie een goede 40-dagentijd toegewenst!



2 opmerkingen:

  1. Wat prachtig en leerzaam! Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En ook weer zo benieuwd wat God ons nu weer laat leren! Kan je soms zo verrassen, hè?

      Verwijderen

Leuk dat je m'n blog hebt gelezen! Je reactie is van harte welkom!