zaterdag 14 februari 2015

Bijbelstudie 1 Petrus 4

Gisteravond hadden we bijbelstudie met een groepje uit onze kerk. We ervaren dat God ons dan weer zoveel leert. Een aantal tips die we kregen uit 1 Petrus 4: 1-11

* Wapent u met deze gedachten: Jezus heeft geleden voor mijn fouten en zonden, mijn verdriet en mijn pijn. Daarom ben ik gestopt met zondigen. God ziet me nu als rein! Zonder zonde.

* Ik heb daarom nog een verlangen en dat is Gods wil doen. Bij alle situaties in ons leven mogen we vragen om Zijn wil te doen.

* Vroeger deed je mee met roddel of negatief gedrag, ging je op in allerlei leuke aardse dingen en stond God op de tweede of laatste plek. Misschien dat je daarop aangekeken wordt. Of gelasterd. Wees daarvan bewust.

* Het evangelie wordt ook aan hen die je lasteren gepreekt. Misschien ook door hoe jij handelt. Je bent een levend evangelie. Met als doel: Ze te brengen tot de Ark van behoud! God heeft ieders behoudt op het oog!

* Jezus staat klaar om terug te komen. Wees waakzaam en verstandig en bidt!

* Heb vurige liefde voor elkaar! Vergeef elkaars fouten!

* Wees gastvrij! Mopper daarin niet!

* Gebruik de gaven die je van God gekregen hebt en besef dat Hij t is die ze geeft. Dank Hem door wat je doet en voor de kracht die Hij je geeft.

Het gaat bovenal om de verheerlijking van God.Want van HEM is de kracht! De heerlijkheid tot in EEUWIGHEID!

1 opmerking:

  1. Mooie tips uit de brief van Petrus. Dank je wel. Hier leer je heel veel van.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je m'n blog hebt gelezen! Je reactie is van harte welkom!