vrijdag 15 augustus 2014

Genieten tussen de golfbrekers in de zee ( deel 4)- Gezinsmoment

Gisteren hadden we het over genieten tussen de golfbrekers in de zee. Dat t zo n rijke voedzame omgeving is voor de zee-dieren. Dat er zoveel eten is waar we van mogen genieten. Ook God zorgt ontzettend goed voor ons. Ook voor de Israelieten in de woestijn van wie we nog steeds lezen. We lezen in Exodus 17:31, dat t manna heerlijk smaakt. Korianderzaad, smaak als honingkoeken... Ik moest toen denken aan de tekst: Smaakt en ziet dat de HEERE goed is. Via google vond ik 'm. Psalm 34:9. De tekst gaat nog verder. Zalig wie bij Hem schuilt. Dat past mooi bij de golfbrekers. Achter de golfbrekers kunnen we schuilen en achter Jezus. Deze tekst gaan we leren!



Ik zette schaaltjes neer met verschillende dingen. Van een oude handdoek maakten we blinddoeken. Met een wattenstaafje doopten we in de smaak en liet ik ze proeven. Vieze gezichten en mmm- gezichten. 
Toen lazen we de tekst: Smaakt en ziet dat de Heere goed is, zalig de man die bij Hem schuilt.

Daarna schoven we aan tafel en gingen we lekker genieten van allerlei smaakjes.

Later in deze week gingen de kids zelf aan de slag met verschillende smaakjes drinken. Zaterdag komt er familie eten en ze wilden een "speciaal drankje" maken. En ik mocht voor proeven... Misschien ook een leuk idee om je kids te laten doen.

Ondertussen zat ik druk te denken welk lied er mooi bij paste. " Hoe zoet zijn mij Uw redenen geweest...". Psalm 119:53. Gods woorden zijn ook zoet. 

Wat hebben we dan veel om te genieten. De verschillende smaken van eten, maar ook Zijn Woorden...

k Heb Mijn Woord hier gesproken op aard (2 keer)
Zalig hij die het hoort, hij die het hoort
Zalig hij die het hoort en bewaart

Ja, Mijn Woord is als honing zo zoet ( 2 keer)
Zalig hij die het hoort, hij die het hoort
Zalig hij die het hoort en het doet

Ja, Mijn Woord is zo scherp als een zwaard ( 2 keer)
Zalig hij die het hoort, hij die het hoort
Zalig hij die het hoort en bewaard

Kwam er vandaag ook nog iemand een reep chocola brengen met appel, kaneel en cranberry...
Dat moesten we ook nog even proeven. Mmm, genieten, al die verschillende smaken in chocola... Smaakt en ziet dat de Heere goed is!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je m'n blog hebt gelezen! Je reactie is van harte welkom!