zaterdag 24 januari 2015

Er valt hier iets te vieren!!!

Met oud en nieuw hebben we zo'n mooie ' blessed jar' gemaakt. Helaas... hij is nog leeg. Ik heb zitten denken... zal ik hem vol stop met Bijbelteksten die we besproken hebben??? Ik las de blog van  geef maar door.nl over verschillende redenen om een feestje te vieren. En redenen hebben we, dus het is FEEST! En daarom maken ons eerste briefje met zegeningen voor 2015!

Een feestje omdat we de woonkamer flink hebben opgeruimd. Alle leesboeken zijn naar een gezellig hoekje op zolder en alle knutselspullen zijn verhuisd naar de kast in de woonkamer. Onze oude side-table die ik zelf had gemaakt is verruild door een leuke side-table die we gewoon even hebben aangeschaft, omdat t een keer kon...

Een feestje omdat ik vanaf de zomervakantie erg veel heb gewerkt. Heerlijk weer voor de klas! En wat heb ik ervan genoten! Maar dat betekende ook wat minder tijd voor elkaar. Van de week hebben we weer extra genoten van onze momentjes samen!

Een feestje omdat ik t nu al vier weken volhou om 3 keer in de week hard te lopen! Ik wil ontzettend graag meedoen met de halve marathon die m'n nichtje organiseert. Kan ik natuurlijk nooit. Maar het geeft me in elk geval doorzettingsvermogen om gewoon te gaan hardlopen.



Een feestje omdat we met de kids nagedacht hebben over " Wie overwint... Een pilaar!" En we een heleboel keer op een dag een pilaar maakten met alle goede dingen die we deden. Dat we iemand hielpen, de tafel dekten, dat we ons werk op school gedaan hadden, dat we eerst alles deden wat we moesten doen en daarna wat mocht, dat we ons huiswerk deden, dat we het fototoestel vonden na lang zoeken en bidden... En wat hielp het goed toen ik door de bomen het bos niet meer zag toen ik aan het opruimen was...  Elke keer als ik wat had opgeruimd dankte ik God voor Zijn hulp en zette ik een stukje neer van de pilaar...



Een feestje omdat we samen uit Lukas lazen hoe goed de Heere Jezus was...

Een feestje omdat mn moeder voor t eerst weer een beetje fit was na een hele lange kwakkelperiode... Ze bood aan om op te passen bij ons thuis zodat we samen naar een gemeente-avond konden in onze kerk...

Een feestje omdat we op de gemeente-avond samen mochten leren dat t heerlijk is dat we gedoopt zijn! God beloofde aan ons dat als wij tot Hem komen Hij ons met Zijn liefde omarmt....En dat we onszelf en onze kids daar elke dag aan mogen herinneren!!!! Dat we daar samen zo blij van werden! Wat is God bezig in onze gemeente! Zo mooi om elkaars persoonlijke verhalen te mogen horen!!!

Een feestje omdat we voor t eerst samen muziek hebben gemaakt. Onze jongste op de blokfluit( ze heeft nu 5 lessen gehad) en ik met de gitaar...

Een feestje omdat t lukt om elke week weer een menu samen te stellen uit onze voorraadkast. De kast is nu zo goed als leeg. Ook maakte ik van de ingrediënten die ik over had een lekker bijgerecht. Gevulde courgette  van de blog van gezinsleven. Ik lees steeds meer blogs met lekkere en gezonde ideeën en wat is het dan leuk als je van restjes ineens op 'n idee komt en een extra bijgerechtje hebt... Het  was een feestje in de keuken!

Vanmorgen aan tafel vertelde ik dat we een reden hadden voor een feestje. Samen bedachten we het menu... Samen schreven we redenen op die we hebben om een feestje te vieren...( We gebruikten de versiering die we met kerst hadden gemaakt. Het plan is nu om elke maand een feestje te vieren en dan onze zegeningen op te schrijven. Nu de 1 van januari. Past niet in de pot, maar is wel mooi genoeg om op een zichtbaar plekje neer te leggen.)Samen zongen we het lied via YOUTUBE: Tienduizend redenen tot dankbaarheid!




Dit was het menu:

Champignon- of tomaten soep

***

Diverse smaken pizza's

*** 
Frambozenpudding/ bitterkoekjespudding

***



Maar wat liep ons feestje anders. Bleek onze zoon een feestje te hebben... Ik dacht dat hij om 17.00 uur naar huis zou komen. (inschattingsfout van mij) En daar zat ik met zijn eten. Toen maar met de meiden een feestje gevierd. Was ook gezellig! En dan morgen nog maar een keer een feestje voor hem! 

Het klinkt allemaal heel opgewekt. Maar er waren ook momenten dat ik een ander verkeerd begreep en me ontzettend verdrietig voelde... Toch een feestje...??? We praten er samen over en ik had de plank dus flink mis geslagen... Wat schaam je je dan! Maar hoe moeilijk ook, ik mocht ermee naar God gaan en Hij t reinigt!!! Hij neemt mijn schuldgevoelens weg, ik hoef me niet meer te schamen...
Ook een feestje waard! En dan was er nog iets gebeurd op school waar ik ook niet blij om kon zijn... Viel ik met de fiets, met m'n dochter achterop... Toch reden voor een feestje?! 

Al loopt geen schaap in de weide... ik zal mij verblijden, niet in mijn omstandigheden, maar in God!
















7 opmerkingen:

  1. Bijzondere blog, Els. Altijd reden tot een feestje. En met al onze on-feestelijkheden schuilen we bij Hem.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een feestje om je blog te lezen! Dank voor dit eerlijke inkijkje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Els,
    Wat een mooi blog heb je! Ben gelijk maar lid geworden van je bloglovin pagina. Kan ik je mooi volgen!
    Bedankt voor je link!
    Leuk die pilaar!
    En je niet erg bezeerd met het vallen? en je dochter?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je leuke reactie! De schade en schrik viel toch nog mee. Als t goed is ga ik morgen gewoon weer hardlopen...

      Verwijderen
  4. Ooh, wat een heerlijke blog! Ik word er helemaal blij van!
    Het is zo mooi om God te danken, om feest te vieren voor al die dingen, die je anders misschien wel n beetje zou vergeten.
    Dank je wel dat ik even mee mag genieten en zo weer geïnspireerd word.

    ps: We wonen dan wel niet heel dicht bij elkaar, maar toch he. Leuk!

    ps 2: Wat stoer, je hardlopen. Ik heb t jaren met plezier gedaan, maar na een blessure oid lang laten zitten. Nu pak ik t heel af en toe weer op. Moet nog een beetje zoeken naar zín;). Afgelopen dinsdag drie kwartier geweest (was apetrots, hihi)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat goed van je, drie kwartier! Als ik zover ben... ben ik ook ape-trots!

      Verwijderen
  5. Heel erg mooi om dit te lezen. Heb ervan genoten. Prachtig om overal een feest van te maken.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je m'n blog hebt gelezen! Je reactie is van harte welkom!