vrijdag 7 november 2014

Hij maakt mijn voeten...

M'n man en ik lazen s avonds uit de Bijbel: Hij maakt mijn voeten als der hinden... niet wetend dat we 't de volgende dag nodig hadden.

We hadden de wekker niet gezet. Vergeten! Dan begint je dag toch wat anders! De kids lagen nog lekker in bed, maar waren toch wakker van hun eigen wekker. Maar dan blijf je toch gewoon  lekker liggen, want je ' moet ' er pas uit als je ' moeder' je roept!

Dus dat was gauw brood klaar maken, tassen in pakken en mn oudste dochter naar school helpen. Ze zou vast te laat komen en dat betekent nablijven.... Ik legde uit dat dat niet erg is. Anders zouden we er een  gewoonte van kunnen maken. Gewoon even een goede herinnering. Zo moet je dat zien!  Ze fietste weg en ik bad het gebed: U maakt haar voeten als der hinden...

Alles liep die morgen een beetje tegen. De post kwam met een pakketje, de kliko moest nog buiten, de telefoon ging, de kids moesten naar school, ik moest ergens gaan poetsen...
Hij maakt jouw voeten als der hinden... zong het bij mij.

Ik kwam al zingend bij mijn schoonmaakadres. Ik was keurig op tijd! M'n "baas" was blij dat ik er was en zei dat drie mensen afgebeld hadden. Ik zei: Vandaag moest ik denken aan het lied: Hij maakt mijn voeten als der hinden. Dus we komen gewoon klaar!
Vrolijk begon ik aan de poets... Toen ik bijna klaar was keek ik op mn klok. Ik had nog een kwartier over! HIJ MAAKT JOUW VOETEN ALS DER HINDEN!

s Middags had ik nog energie om ergens anders te poetsen! Wauw, waar heb ik de energie vandaan?

M'n dochter kwam thuis. En op tijd! Moest je niet nablijven? Nee, ik was op tijd! WAUW! Ik vertelde wat ik had gebeden voor haar. Weet je wat t betekent? Ja, dat God je snelheid geeft! 
Zo bijzonder!

God wist wat we nodig hadden, nog voordat we het aan Hem gevraagd hadden! Ik ben verwonderd over Zijn regering. Alles klopt!

2 opmerkingen:

Leuk dat je m'n blog hebt gelezen! Je reactie is van harte welkom!