zaterdag 8 oktober 2016

Terugblikje en nagenieten...

Wat een mooie momenten gehad van de week. Terugblikje... Volgens mij was dat ook iets wat God deed en misschien nog doet. En God zag al wat Hij gemaakt had en zie het was zeer goed. Niet dat ik iets gemaakt heb,  maar terugblikken op wat God gaf. En volgens mij mogen we daar van genieten...

We starten deze week op zondag met een mooie preek over Hooglied. Genieten van Gods liefde in de binnenkamer. Dan ben je alleen met God. Geniet je van Zijn Woorden voor jou!  Vorige week had ik al een stukje gemaakt voor op de tafels in de kerk. Nu bedacht ik dat het wel erg mooi was om er nog een label aan te doen met de tekst van deze preek. Om het bundeltje wat verwijst naar de eigenschappen van God. Ook eigenschappen van Zijn liefde voor ons! We zullen Zijn uitnemende liefde vermelden! Wat heb jij van Gods liefde gezien deze week?
Hij gaf me wijsheid,  Hij gaf me liefde,  maar ik had ook zo Zijn vergevende liefde nodig nadat ik fout was geweest, Zijn trouw is er elke morgen weer! Hij bemoedigde,  gaf me kracht...



Op maandag, na mijn hardloopmoment, deed ik de boodschappen voor een contactmiddag met ouderen in onze gemeente. Als thema bedacht ik deze keer " rolletjes ". Het is handig om rond een thema te werken,  zodat je niet elke keer met dezelfde hapjes aan komt. ( Met dank aan God,  Die me dan ineens weer ideeën geeft)
Voor wie het leuk vind om te weten wat je allemaal kan met rolletjes:
Aan tafel: thema rolletjes


Dinsdag was de contactmiddag met de ouderen. Best even spannend of alles op tijd gaar en klaar is. Zelf maakte ik de zoete hapjes en daarna kwam er een ploegje om te helpen met de andere hapjes. Een fijne middag met fijne gesprekken en dankbaar voor het samen werken met andere gemeenteleden.

Woensdag stond ik een morgen voor de klas. Vaak probeer ik ook dan rond een thema te werken. Deze keer over Een schuilplaats! We starten met een gesprekje over schuilplaatsen. Daarna zongen we over een Schuilplaats ( U bent mijn Schuilplaats) en ik vertelde het Bijbelverhaal uit 2 Koningen 6-7. Samaria belegerd door het leger van Benhadad. Samaria leek een goede schuilplaats,  maar was ook niet meer veilig. God wilde laten zien dat het goed is om bij Hem te Schuilen. We deden een bewegingsspelletje met: "vluchten en schuilen" en gingen daarna hard aan de slag met rekenen en spelling. Even stilte in de schuilplaats...
Na de pauze las ik het verhaal voor van Corrie ten Boom en mensen die Joden verborgen in een schuilplaats. We bekeken foto's uit die tijd en maakten de opdrachten in het werkboek. Wat indrukwekkend. Wat een verschil met onze samenleving nu.
Ieder kreeg een sneetje hout met een letter en mocht die verstoppen op een plekje op het plein. Daarna duidelijk vertellen waar en dan mocht de ander zoeken. Natuurlijk mocht de ander ook verstoppen. De letters schreven we op het bord en daar kwam deze zin uit:
U bent Mijn schuilplaats.
We sloten de dag af met God te danken dat Hij altijd onze Schuilplaats wil zijn! Een bemoediging voor mezelf en een hoop dat ook de kids dat mogen weten.


Donderdag vierden we de bruiloft van de juf. Samen luisteren naar Gods Woord. Als U niet meegaat,  laat ons van hier niet optrekken. De kids zongen het mooie zegenlied!


Bij de kinderreceptie zag ik nog zo'n mooie tafeldecoratie staan. Wil ik ook echt een keertje namaken!


Vrijdag dagje voor mezelf. Even stadten en nog wat broeken kopen voor onze snelgroeiende boy. En voor onze Bijbelstudiegroep kocht ik de dvd van de Tabernakel Jouw hart,  Gods Huis. Thuis gekomen gelijk een momentje genomen om te kijken of het geschikt is voor onze groep. Mooie dingen geleerd in de eerste Dvd opname.
Vrijdag is ook het dagje dat we vieren dat het weekend is. Bakte nog boterkoek en toen de kids uit school kwamen daar lekker van gesmuld.


Zaterdag een dagje met bolus bakken voor de klussers bij m'n ouders,  boodschappen en nog wat huishouden en lekker hangen op de bank... Nagenieten!



1 opmerking:

Leuk dat je m'n blog hebt gelezen! Je reactie is van harte welkom!