zondag 2 oktober 2016

Maandtekst oktober: Psalm 103:22

We lezen met elkaar de hele psalm 103. Bij elk vers stoppen we even om iets op te schrijven van de " weldaden " die God geeft. Hij vergeeft,  geneest,  ontfermt zich, zorgt,  enz.
Dan komen we eindelijk bij de tekst die we mogen leren.


Loof de Heere al Zijn werken op alle plaatsen van Zijn heerschappij. Loof de Heere,  mijn ziel! Psalm 103:22

Loof de Heere al Zijn werken :
We hebben net met elkaar opgeschreven wat Zijn werken zijn.
Op alle plaatsen van Zijn heerschappij :
We tekenen een wereldbol. Waar heerst God?  Over heel de aarde!  Maar ook over de zon en de lucht en de maan,  de sterren en planeten. 
Lied: Jezus is Koning over de aarde... 
Loof de Heere,  mijn ziel :
Met heel mijn ziel,  mijn binnenste,  mijn gevoel worden we opgeroepen om God te loven! 

Lied: Looft de Heere mijn ziel! 


Verwerking :
We schrijven de tekst op een gekopieerde blz uit de Bijbel. We tekenen een wereldbol en op het land schrijven we de woorden die we ook opgeschreven hebben toen we het bijbelgedeelte lazen. 


Aan de rand tekenen we vergeet mij nietjes. Omdat we geen van Zijn weldaden willen vergeten!  Klopt niet helemaal volgens een van de kids,  want God vergeet juist wel onze zonden. 

Tot slot lezen we allemaal een stukje van de tekst en daarna nog allemaal tegelijk. Het ontroerd me dat we van klein tot groot samen zo heerlijk Gods Woord in alle vrijheid mogen uitspreken en ervan genieten!  Loof de Heere! 


4 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Dankjewel! Gods Woord is elke keer weer mooi en verrassend, hè, om mee bezig te zijn...

      Verwijderen
  2. Ik kan me helemaal voorstellen dat het je ontroert om zo met klein en groot samen Gods woorden in alle vrijheid te bestuderen en er van te genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kan je dan zo ineens weer verwonderen, hè... Dankjewel voor je reactie!

      Verwijderen

Leuk dat je m'n blog hebt gelezen! Je reactie is van harte welkom!