zondag 28 juni 2015

Wees stil... Ons Bijbelmoment

God liet me diverse keren zien van de week dat ik STIL moest zijn. En hoe moeilijk kan dat zijn. Ik vroeg tips aan anderen,  maar ook zij konden me geen bevredigend antwoord geven. Ze zeiden eerder dat ik iets moest doen. He,  naar wie moet je nu luisteren... Toen kwam een van onze kinderen thuis. Mam, dit is zo'n mooi lied. Luister eens. Het lied werd opgezet: Stil,  mijn ziel,  wees stil... Ik legde mijn twijfels neer en was stil... Wauw... God bracht t zelf opnieuw naar mij toe,  via mijn kids. Daar wordt je toch stil van?

En wat je geleerd heb, wil je ook weer verder delen,  erin groeien.

Ons Bijbelmoment over Stil... 
Wees stil en weet dat ik God ben, Psalm 46:11
Ik liet een boekje zien met Bijbelverhalen over Elia. De titel is " De Heere is God ". We gaan luisteren naar het verhaal... 
Ik las het voor... We zijn even stil en bedenken Wie God is in dit verhaal... 
Wat heerlijk,  zomaar een stilte,  een nadenkende stilte,  een stilte waarin we bedenken Wie God is... 
Daarna bespraken we wat ze bedacht hadden. God is de God van de regen, de God van de dauw, ook nu nog! Verwonderd... Stil... Even de tijd om dat te bedenken...

We hopen zo het boekje van Elia door te werken en ons te oefenen in het stilzijn en bedenken Wie God is...

We luisteren nog naar het lied en zingen als afsluiting: Be ye still and now that I am God
Ik lees de vertaling nog voor en we sluiten af met God te danken voor Wie Hij is!





3 opmerkingen:

  1. Mooi geschreven weer. Ik vond de verhalen rondom Elia altijd heel erg indrukwekkend toen ik kind was. Nu nog steeds.

    Mooi lied hè?!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi els, ik heb de award doorgegeven aan je. Zie mn blog. Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi lied is dat. So wie so dank je wel voor deze mooie blog.

    http://thuisblijvenvakantie.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je m'n blog hebt gelezen! Je reactie is van harte welkom!