maandag 8 juni 2015

Sporten, week 24...

Wat vliegt de tijd. Ik wilde proberen om elke 10- de week te bloggen over hardlopen. Maar we zijn al bij week 24. Ik ben trouw elke week blijven hardlopen. Maar t is hard werken...

Wat heb ik ondertussen mooie routes gelopen. En elke keer een stukje verder.

Op maandag loop ik een lange route. n Stuk langs het kanaal,  langs de sluizen,  langs de zee, ( zie foto, dat is toch genieten!!!) de boulevard,  onder langs de duinen en weer een stuk door een rustige weg... M'n favoriete route,  14 km... En dat in 1 uur en 40 minuten.

Op donderdag train ik langs het kanaal. Net een mooi rondje van 30 minuten. Dan train ik in verschillende tempo 's. D1 is rustig,  D2 is iets harder,  D3 is hard. En dat lukt steeds een beetje langer. Of ik ren het dijkje op en af...

Op zaterdag loop ik ook een vaste route. Deze keer geen water,  maar langs een B-weggetje.

Ik heb het schema een beetje passend gemaakt voor mezelf. Het schema voor de halve marathon voor beginners, wat ik bekeken heb staat op Runnersweb.

Eten...
Het is nu erg belangrijk dat ik goed eet. Want als je 95 minuten hardloopt is dat best een aanslag op je lichaam. Dus ik lees me in met artikelen op het www,  volg nu een hardloopblog en stel elke week een menu samen met koolhydraten, proteïnen en eiwitten,  enz... Wel even wennen...

Ook ben ik aan het oefenen met eten tijdens het hardlopen. Er zijn allerlei gel's te koop,  maar eigenlijk wil ik 't liefste dat zelf samenstellen...

Tja misschien dat ik daarom niet in de 20-ste week hierover blogte. Veel te druk met juiste menu samen te stellen...

Ook probeer ik nu op andere tijden hard te lopen. ' s Middags om 13.00 uur,  of s avonds na 19:30 uur... Als je een uur van te voren eet,  gaat t prima. Wel maakt t uit wat je eet... Ik eet vaak een boterham met ei of pindakaas. t Schijnt allemaal goed te zijn... Bij mij lukt 't in elk geval...

Verder heb ik ook ontdekt dat t niet erg verstandig is om iets "strafs " te eten en dan hard te lopen. Het sloeg bij mij op m'n stem en ik werd erg verkouden... En hardlopen met een zere keel werkt niet. Dus dan is het weer even rustig aan doen...

En als het even niet lukt...
Maar wat is het heerlijk... Soms als ik een paar dagen niet kan, wordt ik een soort van onrustig... Wat is het dan weer lekker om te beginnen. Ook als er wat langer tussen heeft gezeten, je hebt toch weer snel de draad opgepikt.

Verder heb ik tot nu toe een zwakke plek ontdekt... M'n knieën. Maar daar is het www ook weer goed voor. Genoeg oefeningen te vinden om je spieren te versterken...

Beloning... 
Voor ons 15-jarig huwelijk kreeg ik van m'n man een bon voor de sportwinkel. Daar kocht ik een nieuw zomers hardloopsetje voor. En wat is het leuk om daarin hard te lopen! ( denkend aan m'n man. Die stiekem wel een beetje trots is! En me goed motiveert!) Hardlopen is gratis,  maar wel leuk om af en toe wat handigs aan te schaffen.  Zoals een gordel met bidons. Zeker met dit warme weer! En dat mag dan ook,  toch?!

Oh...Wat is het spannend. Zou het lukken om de halve marathon uit te lopen in september?  We gaan door voor het goede doel. Zie hier voor meer info over de halve marathon in Tholen...

11 opmerkingen:

  1. Super, super stoer! Echt.
    Vijf jaar geleden deed ik het met heel veel plezier. Alleen kreeg ik ook knieklachten en na 22 weken zwangerschap ben ik gestopt en heb het nooit meer opgepakt.
    Nu neem ik me telkens voor om weer eens een keer te beginnen... maarreh... ik doe het alleen telkens niet..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, dat had ik ook. Als er geen stok achter de deur staat... Wie weet als je jongste straks op school zit...(Of ze zit dat zeker al?) Mis je mooie blogs wel, hoor!

      Verwijderen
    2. Ben ff vergeten, had ik jou het mailtje gestuurd, over het stoppen van mn blog?

      Verwijderen
    3. Ha Petra, nee, ik heb geen mail gehad. Maar weet ook niet of je mijn mailadres hebt. Dus bij deze: ellashome77@gmail.com. Ben benieuwd! Groetjes!

      Verwijderen
  2. Heel knap! Ik denk dat je het best haalt. En mocht het niet lukken dan heb je nog heel veel positiefs binnen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We gaan t zien! Sta je bij de eindstreep?!

      Verwijderen
    2. Even klikken op "hier" in het blogbericht. Maar tzt hoor je t wel!

      Verwijderen
  3. Als je lichaam gezond blijft zal het lukken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat is t, he?! Dankbaar dat het tot nu toe zo gaat!

      Verwijderen

Leuk dat je m'n blog hebt gelezen! Je reactie is van harte welkom!