maandag 9 maart 2015

Sporten...( 10-de week)


Geloven in huis... En dan sporten? Heeft dat met elkaar te maken? Lang heb ik gedacht dat zorgen voor je lichaam niet zo belangrijk is. Totdat ik leerde dat God ook mijn lichaam heeft gemaakt. Ons lichaam is een tempel, waar Hij wil wonen. Hij zorgt zo goed voor ons, dan mogen/moeten wij ook goed voor onszelf zorgen. Gezond eten en bewegen... Dat gaat heel mooi samen. Toch blijf ik het lastig vinden en ben ik blij dat we in ons gezin elkaar hierbij helpen.

Ik ben begonnen met hardlopen. Nu al bezig met de 10-de week. Reden om t even te delen, toch? M'n nicht organiseert een halve marathon en ik wil graag mee doen. Goede stok achter de deur. Zou het lukken?

Op dit moment volg ik een trainingsschema van runinfo. nl voor 30 minuten achter elkaar hardlopen. 3 trainingsmomenten in de week. En wat gaat het hard! Vandaag begonnen met week 10. 20 minuten hardlopen en 5 minuten wandelen, en nog een keer 20 minuten hardlopen. M'n hardlooproute was een beetje te ver, dus nog maar 20 minuten aangeplakt. En dat ging goed!!!10 km in 70 minuten. TROTS!

Op hardlooptijden zet ik mijn looproute uit.  Je kan dan precies zien hoeveel kilometer je gelopen hebt. (Er is zelfs een mogelijkheid om je te laten coachen!)  Leuk om jezelf af en toe te belonen  een nieuwe route!

Ik bof elke keer met het weer! Het is prachtig om de zon net op te zien komen! Te genieten van de natuur, de vogels, de rust...Vaak, eigenlijk altijd, maak ik er ook mijn moment van met God. Deel ik alles wat ik kwijt wil... Dank ik Hem...Zing ik een lied voor Hem! ( in m'n gedachten) En ik moet zeggen dat ik nu na 10 weken eigenlijk niet meer zonder deze momenten kan. Soms wring ik me in allerlei bochten om toch te kunnen gaan...

Mijn favoriete liederen voor onderweg:
* De zon komt op
* Heer U bent mijn leven
* Van A tot Z, bent U de hoogste Heer; en dan bij elke letter bedenken hoe GROOT God is!
* Er komen stromen van zegen...

Wat doen jullie aan sport???

9 opmerkingen:

  1. Leuk! Klinkt wel aanlokkelijk :-). Op je laatste vraag moet ik het antwoord schuldig blijven, of hoort wandelen er ook bij ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, t is echt lekker! Wandelen is ook bewegen, toch?!

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Van mij mag dat ook onder sporten, hoor! Succes! Je brengt me op een idee! Moet ook weer eens aan de tuin beginnen!

      Verwijderen
    2. En anders kom je maar hier helpen...

      Verwijderen
  3. En wat een zegen in de natuur als je alles zo om je heen ziet. Het wordt lente. Belofte van nieuw leven is overal zichtbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed van je! Nee, ik doe momenteel niet aan sport. Doe wel alles op de fiets. Sporten is niet mijn favoriete bezigheid helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik sport twee keer in de week maar doe niet aan hardlopen. Heel goed dat je het doet.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je m'n blog hebt gelezen! Je reactie is van harte welkom!