vrijdag 11 maart 2016

We mogen overal voor bidden...

Biddagmoment 
2 aspecten hebben we verspreid in de week aan de orde laten komen :
* We mogen alles aan God vragen 
* Wat doen we als iemand iets van ons vraagt 

We mogen alles aan God vragen
Praten over... 
Als ik kiespijn heb, ga ik naar de kapper...
Als ik zorgen heb, ga ik naar de slager...
Haha... Klopt niets van!

Waar we naar toe wilden. Als we zorgen hebben,  mogen we dat met elkaar delen. Maar de enige die echt wat kan veranderen aan situaties en aan mensen is God.

We vinden het ontzettend fijn als onze kids met ons delen wat hun dwars zit, maar we willen ze ook graag leren dat we ook die dingen bij God neer mogen leggen.

Beeldend 
Om ons er aan te herinneren :
We hebben briefjes neergelegd en een mooi doosje. Als er zorgen zijn,  vertellen we ze aan elkaar,  maar ook aan God. We schrijven onze zorgen op een briefje en leggen ze in het doosje. We gaan het bij Hem laten,  zodat Hij er mee aan de slag kan. Voor mezelf is het enorm fijn om het beeldend te maken. En ook de kids vonden het een goed idee. Een van de kids zei: Zal ik het vertellen aan m'n vriendin?  Ze maakt zich ook zo vaak zorgen...
Op het doosje schrijven we dan ook iets wat heel goed ging op die dag. We mogen onze zorgen bij God brengen,  maar ook onze blijdschap!  En dat mag iedereen zien!



Lied :
Als je bidt zal Hij je geven!

Wat doen we als iemand iets van ons vraagt 
In de kerk :
Ook aan ons wordt wel eens iets gevraagd. Hebben wij vandaag iets over voor de voedselbank?
Hebben wij vandaag onze tijd over om te helpen met inzamelen van boodschappen voor de voedselbank?

En we hadden het over: Alles wat je gedaan hebt aan de minste van mijn broeders,  zegt Jezus: Dat heb jij aan Mij gedaan...
Zo mooi als we het voor God mogen doen!

Maar ook thuis :
Zingen :
Jezus open mijn oren...

We mogen van God vragen of we iemand vandaag kunnen helpen. Of God ons wil laten zien,  voor wie we er vandaag mogen zijn.

Actief:
We schreven kaartjes voor onze jarige familie!

Hebben jullie dat ook. Als je zo actief bezig bent met het onderwerp bidden,  dat je het dan eigenlijk ook extra nodig hebt?  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je m'n blog hebt gelezen! Je reactie is van harte welkom!