vrijdag 10 april 2015

Wees waakzaam (tijd)

Soms kan je zo bezig zijn met "schijnbaar " goede dingen,  dat je er helemaal in op gaat. Je ziet niets anders meer. Wat een teleurstelling als er dan iets mis gaat. Je hebt niets anders meer waar je van kan genieten. Wees waakzaam ook op je tijd.

In de eerste plaats ben je kind van God. Je kunt nog zoveel goede dingen doen in een kerk,  bezig met bijbelstudie,  maar aan persoonlijke omgang met God kom je niet toe. Wat heerlijk als je mag leren om echt contact met God te hebben. Stil zijn bij Hem,  luisteren naar Zijn Woord. Mijn favoriete manier is al wandelend of hardlopend in de buitenlucht.

Maar ik mag ook vrouw zijn van. Zodra we kinderen hadden dacht ik dat kinderen het Allerbelangrijkste waren. Tijd voor m'n man bestond uit zorgen voor het huishouden,  z'n brood klaar maken... Best goede dingen. Maar tot een echt gesprek kwam het vaak niet meer. En hoe lastig is dat in te plannen in een gezin met kids,  werk,  enzovoort... Nu hebben we ons ontbijt- momentje samen. Ik vind 't heerlijk om met hem de dag te starten. We zeggen zeer weinig tegen elkaar. Maar we genieten allebei van stil wakker worden met ons ontbijt. Als m'n man uit z'n werk komt ben ik vaak al klaar met eten met de kids. Dan ga ik bij m zitten en vertellen we onze belevenissen.

Na het ontbijtje met m'n man ga ik de kids wakker maken. Met hen zitten we samen aan tafel. Zij eten hun klaargemaakte boterham op.En ondertussen lees ik voor uit de kinderbijbel. We houden van een rustige start.
's Middags uit school drinken we samen wat en vertellen ze hun belevenissen. Grappig,  vandaag was m'n neefje er ook en hij zei: Mag ik nu ook vertellen van school?  En nichtje van 2 zegt dat ook na en vertelde haar brabbelverhaal. Ik geniet enorm van die momenten. Maak tijd vrij voor je kids. Volgens mij hoef je er niet de hele dag voor ze te zijn,  maar vooral die momenten na school zijn van die bijkletsmomenten. Zorg ervoor dat je dan gewoon tijd hebt voor hen!
Ook een op een momenten met je kids zijn belangrijk. Zie ik als kostbaar. Bij ons is dat meestal 's avonds als ik ze naar bed breng. De ene keer hebben ze wel veel te vertellen,  de andere keer minder. Geeft niet. Maar zo' n moment samen,  genieten ze ook zo lekker van!

Daarnaast  heb je ouders,  je familie, je vrienden, je kerk. Heerlijk dat je daar ook tijd voor kunt hebben. Het zijn voor mij ook vaak oplaadmomentjes. Even tijd om gezellig met je ouders koffie te drinken. Even bij te kletsen. Maar zonder m'n vriendinnen zou ik ook niet kunnen. Om het een beetje in evenwicht te houden is een enorme klus. Stel je prioriteiten. Wie staat er bij jou op nummer 1?

Geef je tijd,  je dagindeling in Zijn handen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je m'n blog hebt gelezen! Je reactie is van harte welkom!