dinsdag 21 oktober 2014

Herfstvakantie...



De herfstvakantie is weer begonnen. Wat hebben we er samen naar uitgekeken. 's Morgens was het nog zo lang donker. We hadden zoveel moeite om uit bed te komen. En nu dan eindelijk weer lekker een keer uitslapen...

Voor ons is de vakantie ook een opruimweek. En dat is helemaal niet erg! Ze genieten er hier van.    "Gaan we onze kast weer opruimen?" We zoeken de kleren uit en wat voor de zomer is gaat weer naar de zolder. Winterkleren die op de zolder lagen worden weer gepast en wat goed is gaat in de kast en wat te klein is gaat naar de kledingbeurs, naar kennissen of de kledingcontainer.
Ook ordenen we het speelgoed weer en genieten we van alles wat we hebben.

Voor mezelf moet ik oppassen dat ik t nog wel zie zitten. Zoveel kleding en spullen om uit te zoeken. Maar het is weer gelukt. Ook met dank aan de kids. Zij deden wat klusjes in huis, zodat ik wat uit kon zoeken en af en toe even kon relaxen...( dat mag ook wel eens, zei m'n zoon van 10)

Welke klusjes hebben ze gedaan: bladeren in de tuin opgeruimd, tafel gedekt, voor de koffie gezorgd, vaatwasser ingeruimd... En ik genoot van alles wat ze al kunnen. En ook zij genoten ervan. Dat ga ik later ook doen voor m'n vrouw. Voor elk klusje krijgen ze 10 cent. Onze zoon is echt een beginnende zakenman. Hij doet t echt ook daarvoor. Voor onze dochter is dat niet zo nodig.

s Middags zijn we nog even op de fiets( lekker sportief, dat benoemen ze dan ook zo...) naar de stad geweest. In de vakantie mogen ze altijd iets kopen. Maar nu gingen we alleen even kijken. Leuk dat ze daar al van genieten. "Dan ga ik er nog even over na denken, want als ik nu al de keus maak, heb ik er straks spijt van." Ja, je kan je geld maar een keer uitgeven.

Herfstvakantie: Tijd voor elkaar, elkaar helpen, tijd om te relaxen, tijd om te badderen, tijd om op te ruimen, tijd om sportief bezig te zijn, te genieten van samen eten... En aan het eind van de dag vragen: Wat was er eigenlijk niet leuk? En dat erg moeilijk kunnen bedenken... We danken God voor elkaar, voor Zijn zegen...

Ik moest denken aan dit lied, wat we ook lekker gezongen hebben:

Wat is het geweldig, als wij als familie, 
als broers en als zussen, voor elkaar klaar staan, 
dat is waar God van geniet en wanneer hij zoiets ziet
Schenkt Hij Zijn zegen
En dat is leven voor altijd!


En natuurlijk zullen er ook momenten zijn dat ze elkaar even niet zo aardig vinden. Maar zoals er in het liedje staat: Al zijn we verschillend, we mogen elkaar respecteren. En die basis mag zeker ook in de vakantie verstevigd worden...

Fijne herfstvakantie!

1 opmerking:

  1. Mooi stukje! Leuk om even 'n kijkje te nemen in je vakantie! Om even te zien wat voor klusjes ze al doen en hoe dat geregeld is.
    Leuk om te lezen dat ze al leren bewust met hun geld om te gaan, en dat ze genieten van gewone dingen als lekker badderen enzo.
    Heerlijk dat ze op die dag niks vervelends over die dag konden bedenken!

    Je lied ga ik nog luisteren!
    Wij zingen heel graag, maar ik ken deze nog niet. Dank je wel voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je m'n blog hebt gelezen! Je reactie is van harte welkom!