woensdag 31 mei 2017

Pinksteren, persoonlijk en met de kids

Pinksteren... De uitstorting van de Heilige Geest.
Wat is het werk van de Heilige Geest? Om dat zomaar onder woorden te brengen valt niet mee.

Zondag 20 van de Heidelbergse Catechismus vraagt wat we geloven van de Heilige Geest. 
* Hij is samen met God de Vader en de Zoon waarachtig God. 
* Hij is ook aan mij gegeven! Door geloof mogen we in Zijn weldaden delen. 
* Hij troost! 
* Hij blijft eeuwig bij mij! 

Mooi van de Heidelbergse Catechismus is dat er bijbelteksten bij staan om op te zoeken. Mooi om eens te doen in je tijd met God.
Ik ben nogal vergeetachtig en schrijf graag op wat er staat, zodat ik het later nog eens na kan lezen.


Voor onze kids maakte ik dit bijbelleesrooster :


En op de voorkant schreef ik de tekst uit Lukas 11:13. Een belofte dat Hij zijn Geest geeft als we daar om bidden!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je m'n blog hebt gelezen! Je reactie is van harte welkom!