dinsdag 30 mei 2017

Bijbelmomenten rond de maandtekst en handen


De maandtekst van de school ging over de Rechterhand van God die gerechtigheid werkt. We waren benieuwd wat Gerechtigheid betekent en naar Gods handen. 

Maandtekst 
Wees niet bevreesd, want Ik ben met u, wees niet verschrikt, want Ik ben uw God. Ik sterk u, ook help Ik u, ook ondersteun Ik u met Mijn rechterhand, die gerechtigheid werkt. Jesaja 41:10

Gerechtigheid 
God spreekt de zondaars om Christus' wil vrij van schuld.

Gesprek 
Praat samen over het woord gerechtigheid.
Wanneer geef je iemand een hand. Schrijf het op zodat je het later nog eens terug kunt lezen.
Wat doen wij met onze handen. Schrijf ideetjes op hoe we onze handen goed kunnen gebruiken.

Bijbelteksten over handen 
* 2 Kronieken 30:8:
Geef de Heere de hand!
* Johannes 20: 24-31
Thomas mag de doorboorde handen zien en voelen van de Heere Jezus.
* Psalm 32 :
Gods hand is zwaar. Waarom?
* 1 Kronieken 4: 10
Gebed van Jabez of God Hem rijk wil zegenen en Gods hand met hem is.

Liederen over handen 
* Ik leg mijn leven in Uw handen
* Neem mijn handen
* Parel in Gods hand



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je m'n blog hebt gelezen! Je reactie is van harte welkom!