zaterdag 2 juli 2016

Maandtekst: Jeremia 29:11

Ik immers, Ik ken de gedachten die Ik over u koester, spreekt de HEERE. Het zijn gedachten van vrede en niet van kwaad, namelijk om u toekomst en hoop te geven.

Jeremia 29 :11


Ik weet het..
Kan jij zien waar ik aan denk?  Je kan het raden,  maar dan weet je het nog niet zeker. Alleen jij weet echt zeker wat jij denkt. En zo weet God ook heel zeker wat Hijzelf denkt.

Op een ander moment liet ik een envelop zien. Op de envelop stond: Voor jullie!  Weten jullie wat er in staat?  Nee. Alleen degene die het geschreven heeft. Als we de brief open maken kunnen we het lezen. Zo weten ook wij wat God denkt. Dat staat in de tekst. Ik maakte de envelop open en las de tekst voor. 

God koestert gedachten over jou... 
Koesteren. Genieten. God geniet ervan als Hij aan ons denkt!  Hij bedenkt hoe Hij jou heeft gemaakt. Hij bedenkt welke mooie plannen Hij met ons heeft. Hij bedenkt de mooie dingen die Hij van jou ziet. Hij is ongelooflijk trots op jou! 
Hoe ik dat weet?  Hij koestert gedachten van vrede en niet van kwaad. Hij bedenkt een toekomst voor ons. Hij geeft hoop voor vandaag en voor de toekomst!

Ik had briefjes met de namen van de kinderen uit mijn klas. We noemden de naam van het kind en zeiden samen: God geniet ervan als Hij aan..... denkt.

Soms zijn onze gedachten zo anders als Gods gedachten over ons. Hieronder vind je wat onze gedachten kunnen zijn  met daar tegenover de gedachten die God over ons heeft met de Bijbeltekst erbij. 



Het is onmogelijk."
Alles is mogelijk. (luc 18:27)

"Ik ben zo moe."
Ik zal je kracht geven. (Jes 40:31)

"Niemand houdt echt van mij."
Ik houd van jou (Joh 3:16)

"Ik kan het niet."
In Christus kun je alles. (Fil 4:13)

"Ik kan mijzelf niet vergeven."
Ik heb jou vergeven. (1 Joh. 1:9 & Rom. 8:1)

"Ik maak mij zoveel zorgen."
Geef al je lasten aan Mij. (1 Pet. 5:7)

"Ik kom wijsheid te kort."
Ik geef je wijsheid. (1 Kor. 1:30)

"Ik ben zo alleen."
Ik zal je nooit verlaten. (Hebr 13:5)



Lied 
U weet wat ik denk
U weet wat ik voel
U weet wat ik zeg
U weet wat ik bedoel
Er is niets voor U verborgen
U kent mij door en door
Zie in mijn hart en leid mij
In het rechte spoor

God, wilt U zelf onze gedachten over een stemmen met Uw gedachten? 







1 opmerking:

  1. Dank je wel. Wat een mooie blog. Mooie gedachten. Van jou en van God natuurlijk. Ja Hij geeft ons hoop voor vandaag en de toekomst.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je m'n blog hebt gelezen! Je reactie is van harte welkom!