zondag 14 december 2014

Feest- Heel de aarde zingt Gods lof...

We zijn bezig met de serie " Feest"  en zo kwamen we bij God loven. Vorige keer hebben we Psalm 103 besproken. Nu lazen we verder in de psalmen. Psalm 104. Heel de aarde zingt Gods lof! We pakten een boekje erbij wat heel eenvoudig vertelt over Gods schepping. Het is van de serie: Laat de kinderen tot mij komen. We lazen het deel ' Wie heeft alles gemaakt'. Het boekje is geschreven door M. Quist- M. Janse - van der Hart. Speciaal voor kinderen en ouderen met een verstandelijke beperking. Wat hebben we samen genoten van het eenvoudige verhaal en de mooie platen. De schepping verkondigt ook Gods lof. Kijk eens naar de wereld en hoe God de wereld heeft geschapen! Eerst het gras en de bomen, zodat er eten zou zijn voor de dieren. Toen de mens om ervoor te zorgen, ervan te genieten...

De cd van Marcel en Lydia Zimmer ' De hemel vertelt...' stond deze week op. Het gaat erover dat alles Gods lof mag verkondigen.

We hadden het deze week over dat de aarde woest en leeg was. Geen orde, het stelde niets voor. God ging langzaam dag voor dag iets maken. Ik maakte van oase een ronde taartvorm. De aarde. Ik maakte hem nat en daarna begon ik ' de aarde'  te bekleden. Met mos, lavendel, rozen... Zo bijzonder eigenlijk om daarmee bezig te zijn. Zo schepte God en elke dag keek Hij en zag dat het goed was! Kijk ook eens zo naar de schepping buiten. En zeg het dan maar eens: Het is goed! Zo maakte Hij ook de mens. Ik had nog polygoonstokken van een vorig werkstuk liggen. Ook nu kon ik ze weer gebruiken. God schiep ook de mens. En zo zette ik stokken op verschillende hoogte naast elkaar. Die verschillende hoogtes hebben we nodig om verschillende geluiden te horen. Met verschillende hoogtes heb je een mooier muziekstuk. Mannen hebben een lagere stem als vrouwen...Samen mogen we Gods lof verkondigen. s Zondags ging de preek ook over kinderen die Gods lof mogen verkondigen uit psalm 8. Ik vind het zo verrassend als je met zo n thema bezig bent dat je t dan ook in een preek hoort op zondag...Heel de aarde zingt Gods lof...

Psalm 104:
Hoe groot zijn Uw werken, o Heere! Gij hebt ze alle met wijsheid gemaakt; het aardrijk is vol van uw goederen.
Deze zee, die groot en wijd van ruimte is, daarin  is het wriemelende gedierte, en dat zonder getal, kleine gedierten met grote.
Daar wandelen de schepen, en de Leviathan, dien Gij geformeerd hebt om daarin te spelen.
Zij allen wachten op U, dat Gij hun spijze geeft te zijner tijd.
Geeft Gij ze hun, zij vergaderen ze; doet Gij Uw hand open, zij worden met goed verzadigd.
De heerlijkheid des Heeren zij tot in der eeuwigheid; de Heere verblijdde Zich in Zijn werken.
Ik zal de Heere zingen in mijn leven; ik zal mijn God psalmzingen terwijl ik nog ben.
Mijn overdenking van Hem zal zoet zijn, ik zal mij in de Heere verblijden!

2 opmerkingen:

  1. Dan zie je dat God je ook weer via een andere weg bevestigd. Mooi om het zo uit te werken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een verrassing dan, als je het via je voorganger terug hoort!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je m'n blog hebt gelezen! Je reactie is van harte welkom!