zondag 3 september 2017

Nieuwe hobby - Creatief in de Bijbel

Al een poosje ben ik bezig met handletteren en regelmatig keek ik naar Bijbeljournaling. Erg fijn om creatief bezig te zijn met de Bijbel. Voor mijn verjaardag kreeg ik veel accessoires om aan de slag te gaan in de schrijfbijbel. Vandaag een inkijkje!

Met de bijbeltekst die centraal stond in de kerk aan de slag gegaan.

Hooglied 2:1 Ik ben een Roos van Saron, een Lelie der dalen

Op internet zocht ik op hoe de Roos van Saron eruit zag. We hoorden in de preek over Zijn schoonheid, Zijn kleur en Zijn geur. Zo is ook Christus. Alles aan Hem is begeerlijk. De bloemen tekende ik in de Bijbel.
Met de kids dachten we na over de eigenschappen van Christus. Die schreef ik erbij met groen.
We dachten na over de dalen. De Heere Jezus daalde af naar de aarde om bij ons te zijn. Ook als het donker is in het dal. Met zwart kleurde ik rond de bloemen. Ook dan is God erbij!

4 opmerkingen:

  1. Is het fijn om te doen? Hoeveeltijd kost het je ongeveer? Ik denk dat ik te "preciezerig" ben. Daardoor lukt het niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is zeker fijn om te doen! Voor mij kost het soms veel tijd voordat een tekst tot me doordringt en dit helpt daarbij. Ik doe het eerst met potlood en daarna inkleuren. En ik heb wel eens gehoord dat het niet perfect hoeft te zijn. Gewoon proberen. Wie weet! 😉

      Verwijderen
    2. En ja... Half uurtje, ofzo... Maar het idee is wel geboren tijdens een preek.

      Verwijderen

Leuk dat je m'n blog hebt gelezen! Je reactie is van harte welkom!