vrijdag 14 april 2017

Goede vrijdag...

Goede Vrijdag...

Ergens kwam ik dit gedicht (zie hieronder)  tegen. Zo mooi hoe het verwoord staat wat Goede Vrijdag betekent. Zelf maakte ik een kruis, een doornenkroon (pijnlijk) en hing ik een kleed aan het kruis. Het gedicht hing ik er achter.

Goede Vrijdag...
Wat een ruil, wat een liefde!

Ik droeg voor jou een doornenkroon,
Ik kroon jou met Mijn liefde en trouw. (Psalm 103:4)

Ik werd bespuwd en bespot,
Mijn woorden voor jou zijn altijd vol troost en bemoediging.

Ik werd afgewezen, tot in de dood,
zodat jij door je hemelse Vader wordt aangenomen als Zijn geliefde kind!

Ik werd door God verlaten,
Ik zal jou nooit in de steek laten en altijd bij je zijn.
(Ef.1:6, Hebr.13:5)

Ik droeg de straf voor jouw zonden.
Ik vergeef jou voor de volle 100%, en reinig jou met Mijn bloed.

Ik werd gegeseld en droeg de wonden,
zodat jij genezen mag zijn. (1Joh.1:7, Jes. 53:4,5)

Mijn kleding werd Mij afgenomen, en Ik stierf naakt aan het kruis.
Ik werd één gemaakt met jouw zonde.
Ik bekleed jou met de kleren van Mijn redding,
en omhul jou met de mantel van Mijn gerechtigheid.
(Jes.61:10, 2 Kor.15:21)

Ik overwon de dood,
Ik geef jou eeuwig leven,
nieuw leven; Ik leef in jou!
Jij mag nu delen in al Mijn zegeningen. (2 Kor.5:15,17, Ef.1:3)

Dit alles deed Ik voor jou,
omdat Ik oneindig veel van je hou!

(Marc.15:34, Joh.19:2,3,2324)

1 opmerking:

  1. Ik heb het nooit eerder gelezen en als je bij Hem hoort is het echt waar. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je m'n blog hebt gelezen! Je reactie is van harte welkom!