zondag 6 juli 2014

Schitteren...- persoonlijk leermoment

Van de week kwam ik iemand tegen. Ze liep er zo tegenaan dat ze geen vruchten kon dragen. Elke keer heb ik weer een beproeving nodig om me dichtbij God te brengen.... Misschien herken je het. Ik ook.

In de Bijbel staat dat we beproevingen zullen hebben. En ik zat er ook midden in. Maar ik wilde me vasthouden aan God. Hij heeft de wereld overwonnen. Met een gezinsmoment had ik geleerd dat als we t aan God geven Hij het maakt tot iets moois. Wat ben ik dan ongeduldig. God, tot wat voor moois gaat U het maken? Ik bad om vergeving en wat nu verder? Ik wordt er moe van, God. Dit is zo zwaar!

We hadden het toch tijdens het gezinsmoment over bescherming gehad? Ik ervaar het niet! Ik wil zo graag schitteren en vruchten zien bij mezelf van standvastigheid en blij vertrouwen in alle omstandigheden. Niemand ziet daar iets van. We hadden pas gelezen dat als er een probleem is, je alle namen van GOD  van A tot Z, kon benoemen. Daarna kijken of t probleem nog zo groot is. Ik weet geen naam GOD?! Toen kwam het lied in gedachten, van A tot Z. Ik zocht t op Youtube. En heb t veel keren geluisterd! De hele middag en avond. Langzaam drong het tot me door. Hij is Almachtig, Bevrijder, Christus=Gezalfd/aangewezen door GOD, Dienaar, Eeuwig, Formeerder, Gekruisigd, Hoeksteen, Immanuel= God met ons!, Jezus, Koning, Leidsman, Machtig, N....

Hij is schitterend drong het tot me door. En het is niet de bedoeling dat ik schitter van goede vruchten, maar dat ik in Zijn nabijheid ben. En misschien is het dan zo dat we gaan schitteren...

2 opmerkingen:

  1. Mooi dat je dit deelt. het is heel herkenbaar! En soms zie je niet altijd zelf de vruchten maar een ander wel. Hij houdt je vast, dwars door beproevingen heen! Zegen!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je m'n blog hebt gelezen! Je reactie is van harte welkom!